Sunday, June 28, 2020

Eleştirmenin Figürasyonla İmtihanı

İlhan Tarus’un Var Olmak adlı romanı üzerine Fethi Naci ve Tahir Alangu tartışırlar. Daha doğrusu, Fethi Naci, romanın kahramanı Millî Mücadele yanlısı Hamdi Bey’in cinsel zaaflarını (tecavüzcülüğünü) anlatıyor diye romancıyla, romanı övüyor diye Alangu’yla tartışır. Haklılığını kanıtlamak için de sinema seyircisini hakem tutar:
“Beyaz perdede, bir yerde masum bir genç kıza saldıran gözü dönmüş bir ırz düşmanının, dost, arkadaş dinlemeyen bir şehvet düşkününün, başka bir yerde yiğit bir vatansever olarak görünmesine seyircinin nasıl bir tepki göstereceğini sinemacılarımız daha iyi bilirler.” Türkiye’deki sinema seyircisinin idrakini felç eden Yeşilçam, nesnel eleştirmen Fethi Naci tarafından edebiyat eleştirisinde başrole çıkartılıyor. Kurama da figüranlık düşüyor.

No comments:

Post a Comment